צילום מוצרים
כבעל עסק, אתה בוודאי יודע שהמוצר שלך הוא כרטיס הביקור שלך. הוא הרושם הראשוני שהלקוחות הפוטנציאלים מקבלים אודות העסק שלך, עוד לפני שהם בכלל פגשו אותך. בפיתוח המוצר שלך, בעיצוב שלו, בהפנייתו לקהל הנכון וכמובן בייצור שלו, השקעת לא מעט. מסיבות אלה, חשוב מאוד להשקיע בצילום מוצרים, בין אם הצילום מיועד לדפוס או לאינטרנט. במאמר הבא נביא מעט רקע על צילום והקשר שלו לעסקים ונעניק לכם מספר טיפים לבחירת צלם מקצועי למוצר שלכם.
צילום זה לא מעט פסיכולוגיה
מה באמת הרציונל שעומד מאחורי צילום מוצרים מקצועי ומושקע? כדאי לזכור שכמו הרבה דברים בחיים, הכל זה עניין של פסיכולוגיה. העולם שלנו רווי במסרים פרסומיים ושיווקיים אולי יותר מאי פעם. מחקרים מעולם הפסיכולוגיה והשיווק מראים שלגולש/ קורא הממוצע מספיקות 8 שניות לסרוק מסר מסוים ולהחליט אם להמשיך לקרוא אותו – או לנטוש אותו. ממצא נוסף מראה שהעין קולטת מהר יותר מסרים ויזואליים. לכן, בעולם רווי תחרות כמו שלנו, כשבכל שעה עגולה צצה לה מודעת פרסומת חדשה, כדאי קודם כל לצרף מסרים ויזואליים, כלומר תמונות, גרפיקה ועוד, לחומר הכתוב. בנוסף, כדאי ליצור תמונות מושכות, מקוריות וייחודיות שימשכו את הקוראים להישאר עם המסרים שלכם.
על מה חשוב להקפיד כאשר בוחרים צלם למוצר?
אם צילומי סטודיו של מוצרים חשוב עבור העסק שלכם, כדי לעשות צילום מוצרים מוצלח מומלץ מאוד לפנות לצלם מוצר מקצועי ששולט בכל רזי הטכניקה והפרטים הקטנים. ישנם מספר דברים שעליכם לשים לב אליהם כאשר אתם בוחנים צלם למוצר שלכם:
- עד כמה הצלם מקפיד לדאוג למוצר עוד לפני שהוא מכין את הסט הצילומי? חשוב לזכור שכל מצלמה מקצועית יורדת עד לרזולוציות הכי קטנות של המוצר, לכן חשוב מאוד שהצלם ידאג גם הוא לצורתו של המוצר המצולם כולל לנקות אותו בצורה קפדנית ביותר.
- צילום בסטודיו: מומלץ לצלם את המוצר בסטודיו בשלב ראשון, על רקע לבן (מושג באמצעות תוספת בד/דף לבן ומבזק) כדי להבליט את המוצר כמה שיותר. צלם מקצועי לא אמור לצלם את המוצר בסביבה חיצונית בהתחלה.
- מיקום וזווית: צלם מקצועי יודע למקם את המוצר ולצלם אותו מהזווית המחמיאה ביותר. בדרך כלל, הוא יטה להשתמש בזום כדי להשיג אפקט יותר שטוח בתמונה, כזה אשר מאפשר להטמיע את המוצר במקומות שונים, בין אם בדפוס או ברשת. הזווית אמורה לתפוס את כל ממדי המוצר: רוחב, גובה ועומק.
- שימוש בטיימר: וודאו שהצלם אכן משתמש בטיימר – הטיימר פותר את הבעיה של הלחיצה, אשר גורמת לתנודות הפוגעות באיכות התמונה.
צלם מקצועי
כמובן, צלם מקצועי אמור להקפיד על כל אלה, אך כדאי מאוד לברר עמו האם הוא אכן שם דגש על הדברים האמורים? כל אלה יבטיחו לכם מוצר מושך, מרשים ובהחלט מניע לפעולה של הגולשים! התמונה של המוצר שלכם היא הרושם הראשון שלכם על כל לקוח פוטנציאלי. צלם טוב, הוא צלם שיודע לא רק את המקצוע אלא גם את הטיפים הנכונים לצילום המדויק של המוצר שלכם המתאים למסר ולתדמית של המוצר והעסק שלכם.